keskiviikko 18. heinäkuuta 2018

BLOGI 1 V

Tänään blogi täyttää vuoden!! Blogi ei ole päivittynyt niin usein kun haluaisin ja edelleenkin teksti ei ole oikeaoppista. Heittäkää kommenttia millaisia postauksia haluaisitte minun kirjoittavan ja muutakin kommenttia! Suosittuimmat postaukset vuoden sisällä ovat olleet taco lihapullat, mansikka & vaniljakreemi pitko, irtisanoin itseni ja tyytymätön kehoon jossa elän. 

Lavastanko blogin kuvia? Kyllä, välillä vaihdan pöytäliinaa ja otan esineitä taustalle. Jaan teille muutaman tarinan blogin postauksien ja instagramin kuvien takaa.

Toinen postaukseni taco lihapullat. Kuvat tähän postaukseen otin parvekkeella eräänä iltana. Asuimme silloin pienessä luhtitalossa jossa oli uteliaita naapureita. Jotenkin mua nolotti äärettömästi ottaa kuvia kameralla kun kuului aina ääni. Olin varmistanut ettei naapureita ole ulkona ja aloin ottamaan kuvia. Pelästyin hurjasti kun alakerrassa asuva mummo huusi että mitä ihmettä teet kun tuollainen ääni kuuluu. Hetken kyllä nolotti enkä kehdannut kertoa että otan ulkona lihapullista kuvia.


UUSI KOTI postauksesta huomaa kuinka paljon pelkäsin ihmisten tunnistavan mut. En lisännyt kuvia postaukseen enkä kertonut asioita niin avoimesti. Huvittavaa lukea tätä kun muistan ne ajatukset miten nyt kirjoitan ettei kukaan tunnista. Oikeestaan harmittaa etten tehnyt aiheesta kattavampaa ja kuvia sisältävää postausta.

Tonnikalapasteija kuvaa ottaessani en ikinä ole varmaan ollut niin sekaisin olevassa asunnossa. Tavaroita oli ympäriinsä jätesäkkien ja pahvilaatikoiden lisäksi. Oli vaikea ottaa hyvää kuvaa kun rojua näkyi joka kulmassa. Kuvaa sai kauan kääntää ja rajata kunnes edes tuli ihan ok kuva.



Mun vapaa lauantai. Postausta lukiessani mietin niitä ilon tunteita kun viimein koitti lauantai ja vapaapäivä. Tuohon aikaan työ oli jo syöny musta suurimman osan energiaa. Jännä miten yksi postaus voi saada kaikki ne huonot fiilikset nousemaan mieleen.

Soijarouhekastike ohje. Tein tuolloin yllätyksen ystävälleni ja hänen perheelleen ja menin heille siivoamaan mieheni kanssa lähes koko asunnon ja tein heille ruokaa ja sämpylöitä. Olen koittanut hyödyntää tälläiset tilanteet kuvaamiseen. Usein en jaksa alkaa tekemään jotain tuttua reseptiä pelkästään kuvia varten.


Olenko minä yksinäinen postauksen kuva on napattu vahingossa. Oltiin tuolloin mökillä ja huusin juuri silloin miehelle rantaan että älä tipu jäihin. Välillä vahinko kuvista tulee parempia kuin poseeratut kuvat.


Toinen kerta psykologilla kuva on otettu meidän takapihalla. Olin silloin kolme viikkoa kipeänä ja oli kauhea pakkanen. Äkkiä miehen kanssa otettiin muutama kuva. Muistan kun räkä valui koko ajan, mutta olin niin tuohtunut kipeenä oloon joten päätin jaksaa ottaa muutaman kuvan pakkasesta huolimatta.


Valkosipulipatonki postaus. Veljeni tuli käymään ja oli syönyt jo puolet patongeista vaikka olin jättänyt ne kuvaamista varten. Onneksi keittiöpyyhe pelasti tilanteen tällä kertaa.


Miten kesäkuu meni postauksessa kuvat on melkein vuoden vanhoja. Kuvassa olevaa kyseistä mekkoo olen käyttänyt tasan kerran. Silloin siinä oli laputkin kiinni. Nyt mekko on vaan lojunut kaapissa. Voisi kyllä laittaa sen myyntiin tuskin sitä tulen käyttämään.


Uimapuku kuvat edellisessä postauksessa. Tuolloin vesi oli 13 asteista mutta kun olimme sopineet mieheni kanssa että otetaan kuvia niin pakkohan se oli ottaa. Käyn uimassa kyllä vaikka vedessä killuisi jäitä, mutta kuvien ottamisessa meni aikaa ja täytyy kyllä sanoa että oli kylmää.



Hyvää synttäriä mun blogi !






4 kommenttia: