perjantai 8. maaliskuuta 2019

Kesä tule jo


Mä odotan niin kovasti jo kesää, vaikka mä oon aina tykännyt syksystä ja talvesta enemmän. Kesältä odotan eniten uimista, saunomista ja mökkeilyä. On niin ikävä mökille. Meidän mökillä käytännössä voisi olla talvisinkin yötä, mutta olemme pääasiassa mökillä keväästä myöhään syksyyn saakka. Tänä kesänä olisi tarkoitus kääntää koko mökin piha ympäri ja tasoittaa maata. Myös uusi kesäkeittiö tarvisi pystyttää ranttaan jotta nukkumistilaa olisi enemmän. Vitsi että mä niin odotan meidän mökin muodonmuutosta. Viime vuonna muutoksen koki mökki sisältä ja nyt ulkoa. Mökki on kuitenkin tärkeä paikka meidän koko perheelle joten kaikki odottaa innolla. Viime kesä oli ihana vaikka elimmekin vaikeita aikoja. Myimme rakkaan sukupaikan pois jolle olisi ollut tulevaisuudessa suunnitelmia. Onneksi sentään meille jäi mökki.




Keväällä nuorin pikkuveljeni valmistuu ja haluan pitää hänelle valmistujaiset meillä kotona. Kutsumme vaan lähimmät sukulaiset ja ystävät. Valmistujaisia varten pitäisi korjata ylimääräisiä pöytiä ja tuoleja, miettiä tarjottavia ja mitä kaikkea astioita ja pöytäliinoja tarvitaan. Ootteko te pitäneet rippijuhlia, valmistujaisia tai vaikka ristiäisiä kotona? Onko ollut iso homma hoitaa kaikki itse? Kaikki vinkit ja kokemukset on tervetulleita. Mä oon järjestänyt juhlia mutten koskaan kotona enkä näin isolle laumalle. Tarjottavat ovat vielä mietinnässä tarjoisiko lounaan vai kahvit kera suolaisten ja makeiden herkkujen. Vieraat ei onneksi tule kaukaa joten lounas ei olisi pakollinen.

Tälle kesälle ei ole suunnitelmia. Olisi ihan huippu päästä matkaileen ympäri Suomea etenkin Raumalle. Mies on tehnyt joka kesä töitä niin paljon ettei ole käynyt kun kotona nukkumassa. Eiköhän tänä vuonnakin ole sama homma, koska heidän firmaansa ei oteta kesätyöntekijöitä. Viime kesänä ei keritty paljon mökkeilemään, toivotaan kummatkin että tänä kesänä pystyttäisiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti