maanantai 17. kesäkuuta 2019

Vehoniemen automuseo



Sijainti Kangasala, Pirkanmaa, Vehoniemenharjuntie 92
Avoinna 21.4.-15.9. klo 10-19 (26.4.-13.9. Automuseo auki klo 23 asti säävarauksella)
Ilmainen sisäänpääsy

Vehoniemen automuseo sijaitsee Kangasalla ihanalla paikalla harjussa huippu kauniiden maisemien keskellä. Hyvä matkailukohde niin perheen pienimmille kuin isommillekkin. Mä oon itse käynyt täällä monia kymmeniä kertoja. Huippua on se, että museon näyttely on joka vuosi muuttunut vähän. Vaikka moottorilla kulkevat pelit ei saa mun sydäntä hulluna hakkaamaan, on museossa silti kiva käydä pari kertaa kesässä. Kerrankin se oon minä joka miestä joudun odottamaan museosta ulos. 


Museon vieressä sijaitsevasta näkötornista pääsee näkemään kunnolla järvi- ja harjumaisemia. Se on ehdottomasti mun lempipaikka. Näkötorniin myös vapaa pääsy.




Museolla sijaitsee myös kahvila josta saa kuuluisia lusikkamunkkeja jotka ovat tehty 1920-luvulta peräisin olevalla reseptillä. Kahvilassa tarjolla myös ruokaa isompaan nälkään. Tänä vuonna museon kahvila oli saanut hienon lasiterassin jossa oli kahvilan asiakkaille pöytiä. Oli aika kivan näköinen ja asiakaspaikkoja paljon enemmän kuin ennen.


Suosittelen ehdottomasti poikkeemaan museolle jos satutte lähellä liikkumaan. Suosittelen myös edullista Kangasalan kotiseutumuseota jossa on paljon kuntalaisten lahjoittamia esineitä menneiltä vuosi kymmeniltä jopa kolmessa eri kerroksessa. Matkaa automuseolta kotiseutumuseoon on vajaa 10 km. Kannattaa myös huikata Kangasalan muita mahtavia paikkoja sekä uimarantoja.

Ihanaa tulevaa juhannusta kaikille! ❤️

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti